Филмите, които удариха дъното!

0

И критици, и зрители са на мнение, че най-отчайващото творение, излизало на голям екран през миналата година, е „Мечо Пух: Кръв и мед“. На 1 януари 2022 г. книгата на Милн от 1926 г. стана обществено достояние (без защита от авторски права), което означава, че вече всеки може да я адаптира във филм. И точно това направи режисьорът Рис Фрейк-Уотърфийлд, заснемайки слашър филм за Пух и Прасчо – двойка кръвожадни убийци, тероризиращи студентки (и Кристофър Робин). Продукцията отнема 10 дни и бюджет от $ 100 000. Лишена от всякакво въображение, но пък с добър боксофис заради зрители, хвърлили парите си на вятъра само заради едното любопитство. Очаквайте да се появят още груби злоупотреби с емблематични и любими герои заради широко отворилата се врата с изтичащи авторски права, предупреждават критиците.

"Мечо Пух: Кръв и мед"
„Мечо Пух: Кръв и мед“

Няма нищо сигурно дори в уж безрисковия ход да се заложи на най-разпознаваемите холивудски екшън икони за успех, пък дори да е само в приходите. Няма по-добър пример от филмите за „Непобедимите“. Но ако студиото искаше да се увери, че никога няма да има друг филм в този франчайз, тогава „Непобедимите 4“ (или Expend4ables) е идеалният начин да се гарантира, че никой няма да плаща пари за тази глупост отново. По ирония на съдбата, Джейсън Стейтъм е един от малкото спасители на филма, тъй като неговият герой, Лий Кристмас, поема главната роля. Филмът е лебедова песен за екшън кариерата на Силвестър Сталоун, но защо… Режисьорът Скот Уо възприема неразбираемия екшън стил на Майкъл Бей, а историята е типичният сюжет за „спрете луд да разпали трета световна война“, който сме виждали толкова много пъти преди. И за това са похарчени $ 100 млн.

Всяка епоха има своя най-деградирал филмов жанр. Най-лошият, възможен в момента от ерата на стрийминга, е претрупана романтична шпионска екшън комедия, изградена с твърде голям бюджет. Такъв е „Призрак“ (Ghosted). Крис Еванс и Ана де Армас са твърде талантливи и твърде привлекателни, за да бъдат заседнали в тази безжизнена сага за производител на мед от окръг Колумбия (Еванс), който среща прекрасна жена на фермерския пазар (Де Армас) само за да открие, че тя е смъртоносен агент на ЦРУ, известен като Данъчния. Естествено, те тръгват на вълнуваща и опасна мисия, която включва тя многократно да го спасява, а той да се учи да се справя. Колосална скука, изпълнена с умопомрачаващ екшън и с нулева химия между актьорите. Декстър Флетчър, начело на тази бъркотия, сякаш е хвърлял произволни боклуци в блендера.

Лошо паднаха отвисоко и отличниците на Холивуд режисьорът Ридли Скот и звездата Хоакин Финикс. Оказва се, че най-големият недостатък в „Наполеон“ е актьорът, който го играе. След разочарованието от големите очаквания сега всички винят Ридли Скот защо е избрал Хоакин Финикс – един от най-фините, рецесивни актьори, работещи днес – да изиграе някого с такъв властен темперамент. А още по-голямото прегрешение на Скот за мнозина е, че си е играл с историческите факти както му е удобно. Това няма да му бъде простено скоро и филмът вече е наказван с отсъствие от претендентите за най-чаканите призове.

Хоакин Финикн в главната роля във филма "Наполеон"
Хоакин Финикн в главната роля във филма „Наполеон“

Непростим провал за мнозина е и идеята да се преработи култовата класика на Рон Шелтън от 1992 г. „Белите не могат да скачат“ с участието на Уди Харелсън и Уесли Снайпс в несмешна бъркотия с рапъра Джак Харлоу. Римейкът на режисьора Чарлс Кид II, известен още като Калматик, не само не успява да възвърне енергията на първия филм, но изглежда, разбира неправилно кинематографичния език на стрийтбола и до голяма степен не се интересува от използването на звездите Синкуа Уолс и Джак Харлоу освен като системи за предаване на експозицията.

Но през 2023 г. дори в полето на фантастиката е възможно да липсва размах и пример за това е „65“. Блокбъстър, представящ Адам Драйвър като измамен космически изследовател, борещ се с динозаври, режисиран от сценаристите на „Тихо място“ и продуциран от Сам Рейми, би трябвало да бъде рецепта за изобилие от забавление, но… не.

След като катастрофира на непозната планета, пилотът Милс (Адам Драйвър) бързо осъзнава, че се е озовал на Земята… Той има само една възможност да се спаси. Заедно с Коа (Ариана Грийнблат) – единствения друг оцелял, те трябва да се справят с непознатата територия от загадки, изпълнена с опасни праисторически същества, в епична битка за оцеляване. Иначе казано – куца научна фантастика без тръпка или втрисане.

И стигаме до отчаяние дори в света на супергероите, които имат тежка година. В „Светкавицата“ се оказва, че героят като център на собствения му филм е тотално изтощителен. Езра Милър има харизма за изгаряне, въпреки че това не помага, когато сценаристът Кристина Ходсън и режисьорът Анди Мускиети го вкарват с бюджет от над 200 млн. в уморителен сюжет с безкраен цикъл и ужасни визуални ефекти. Незрелият персонаж е хванат в пространствено-времеви балон, така че Лигата на справедливостта да може да се намеси във вече остарялата лудост на мултивселената.

"Опенхаймер"
„Опенхаймер“

Но все пак за киното на 2023 г. има надежда, защото най-добрите тази година са вдигнали летвата много високо. Топ 3 е железен и ще бъде много трудно да се направят залози кой кого ще бие за „Оскар“ в тази група фаворити.

Нетрадиционният биографичен филм на Кристофър Нолан за Дж. Робърт Опенхаймер, човека зад атомната бомба, е определян за шедьовъра на режисьора. Тричасовият епос представя Нолан в най-добрата му форма, докато разглежда неразбран гений. Килиън Мърфи прави брилянтно изпълнение в обувките на героя, мотивиран от науката и след това разбит от вина. Тестът на ядрена бомба вдъхва страхопочитание за своите практически ефекти и звуков дизайн. Това е кулминацията на делото на живота на Нолан.

Филмът печели над 950 млн. при бюджет от 100 млн. долара и вече има пет статуетки „Златен глобус“.

Изключителна висота демонстрира и Мартин Скорсезе с „Убийците на цветната луна“ – обявен за най-добър филм на годината от Нюйоркския кръг на филмовите критици. Режисьорът надскача самия себе си от последните няколко години. Продукцията на Apple Studios за 200 милиона долара включва отличните изпълнения на Леонардо ди Каприо, Лили Гладстоун и Робърт де Ниро. Действието се развива през 20-те години на ХХ век в Оклахома, период, станал известен като „Големият терор“, и проследява историята на племето Осейдж, на което петролът носи огромно богатство и за една нощ превръща хората му в едни от най-богатите в света. За ролята си в лентата актрисата Лили Гладстоун бе отличена със „Златен глобус“ и се записа в историята като първата жена от местното коренно население, удостоена с тази награда.

"65"
„65“

Много, много силен претендент е шедьовърът на годината според най-трудно впечатляващите се критици, който също се заяви на глобусите. Научнофантастичната черна комедия „Клети създания“ на режисьора Йоргос Лантимос по сценарий на Тони Макнамара е базиран на едноименния роман, написан от Алистър Грей. Във филма участват Ема Стоун, Марк Ръфало, Уилям Дефо, Рами Юсеф, Кристофър Абът и Джеръд Кармайкъл. Върната към живот от брилянтен (и леко луд) учен, Бела – като дамска версия на чудовището на Франкенщайн, има една особеност: тя има мозък на дете, трансплантиран в нейното възрастно тяло. И трябва да научи всичко отново, а ненаситното любопитство я тласка да избяга с развратен адвокат, за да открие света.

Този пълнометражен филм е толкова изненадващ, колкото и неговият сюжет. Но остава не по-малко пикантен и непочтителен. Чрез Бела Йоргос Лантимос предлага история за съзряването, която изследва освобождаването на жените независимо дали чрез тяхното тяло, тяхната сексуалност, тяхното любопитство и тяхната интелигентност. Жена дете, Бела взривява всички окови на патриархата и се утвърждава, против волята им, като равна на мъжете, които среща.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.