Главният диригент на Метрополитен опера е изкарал 1,3 млн. долара за един сезон

0

Главният диригент на нюйоркската Метрополитен опера Яник Незет-Сегуин е получил за една година възнаграждение от 1,3 млн. долара, също колкото и генералният мениджър на институцията Питър Гелб. Това личи от финансовия отчет на Метрополитен опера, който се публикува всяка година по това време.

Процентът на продадените билети е 72%, което е увеличение в сравнение с 66-те процента миналия сезон, но все още не е достигнато предпандемичното равнище: през сезона 2018-2019 г. процентът на продадените билети е бил 75%. 

Според отчета на най-големия оперен театър в света като се вземат предвид билетите с отстъпка от цената Мет е получил 64 процента от потенциалните си приходи от боксофиса, което е увеличение от 57-те процента през 2022-23 г.

Купувачите на само един самостоятелен билет възлизат на 85 процента от публиката, като средната им възраст е 44 години. Аудиторията с абонамент е средно на 70-годишна възраст.

Според Гелб съвременните опери са помогнали за привличането на нова публика. През последния сезон от общо 84 934 зрители, 21 хиляди са посетили спектакъл на съвременна опера, като около 10% от тях са стъпили за първи път в Мет и след това отново са си купили билети за други представления.

Очевидно най-успешния спектакъл по съвременна опера е „Животът и времето на Малкълм X“ на Антъни Дейвис, която е привлякла 78 процента посещаемост. С по-висока посещаемост изобщо са само три класически произведения: „Вълшебната флейта“ (87%), „Кармен“ (81%) и „Турандот“ (82%).

На второ място по посещаемост на съвременна опера е „Florencia en el Amazonas“, първата латиноамериканска опера, представена изобщо в Met и първата испаноезична опера, ако не се смятат няколко концертни изпълнения на други испаноезични творби.

Сред класическите творби ниска посещаемост е имала „Танхойзер“ на Вагнер с 64 процента продажби и „Бал с маски“ на Верди с 56 процента.

Междувременно „Мадам Бътерфлай“ на Пучини е продадена 75 процента, докато „Бохеми“ е продаден със 74 процента, а „Набуко“ на Верди има 72 процента посещаемост. Най-новата продукция на „Силата на съдбата“ на Верди има 71 процента продадени от наличните билети.

Като цяло приходите на Метрополитен опера за последния сезон са се увеличили до 303,1 милиона долара от 281,6 милиона долара през 2022-23 г. На този фон приходите от спонсори остават на миналогодишното си ниво от 185,1 милиона долара.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.