Леонардо ди Каприо, Марго Роби и Грета Гъруиг останаха извън надпреварата за „Оскар“

0

След обявяването на номинациите за 96-ите награди „Оскар“ из интернет пространството плъзна въпросът дали летният касоразбивач „Барби“ се е режисирал сам. Причината – неговата създателка Грета Гъруиг остана извън режисьорската надпревара, но това не беше единствената изненада, поднесена от американската Академия за кинематографично изкуство и наука. 

С номинации се разминаха също другата жена, допринесла за успеха на „Барби“ – изпълнителката на главната роля Марго Роби, както и Леонардо ди Каприо за ролята си в „Убийците на цветната луна“.

Някои анализатори стигнаха дотам, че окачествиха отсъствието на Гъруиг от надпреварата за най-добър режисьор като един от „най-големите шокове“ в последно време. 

Преди обявяването на номинациите за всички беше повече от очевидно, че Грета Гъруиг ще бъде номинирана за режисурата на „Барби“ – оригинален касоразбивач, който стана най-печелившият филм на 2024 г. (над 1,4 милиарда долара в международния бокс-офис) създаден от жена, възхваляван от критиката, превърнал се в културен феномен. 

Грета Гъруиг преди е била номинирана за най-добър режисьор за „Лейди Бърд“. Академията отново демонстрира осезаемо пренебрежение към нея, когато не я включи в режисьорската надпревара с прочита й на „Малки жени“ (2019).

Мнозина вероятно ще сочат с пръст Жустин Трие, която е единствената жена в тазгодишната надпревара за най-добър режисьор с филма си „Анатомия на едно падане“, като виновницата, отнела мястото на Грета Гъруиг в надпреварата. Анализаторите обаче са на мнение, че не бива да се протиповоставят по този начин една на друга две изключителни режисьорки.

Ако за Гъруиг може да бъде някаква утеха, миналогодишните режисьори на блокбастъри – Джеймс Камерън с „Аватар: Природата на водата“ и Джоузеф Косински с „Топ Гън: Маверик“, също бяха изключени от надпреварата, пише БТА. 

Друга известна режисьорка също остана пренебрегната от своите колеги, въпреки дългите си години служба на киноакадемията – Ава Дюверней с филма си „Произход“. 

Едва ли за някого е тайна, че чернокожите режисьорки не могат да се похвалят с благосклонността на киноакадемията – миналата година членовете й демонстрираха пренебрежението си към масово възхваляваната създателка на филма „Жената воин“ Джина Принс-Байтууд. 

Всъщност „Селма“ именно на Ава Дюверней остава единственият номиниран за най-добър филм, режисиран от чернокожа жена. 

Холи Бери за поредна година ще продължи да бъде единствената чернокожа актриса с „Оскар“ за главна женска роля, след като сред номинираните тази година не намери място звездата на филма „Пурпурен цвят“ Фантейжа Барино. 

В категорията за най-добър актьор в поддържаща роля изненадващо беше номиниран Стърлинг Браун за „Американска литература“, въпреки очакванията в надпреварата да попадне Чарлз Мелтън със сърцераздирателното си превъплъщение в образа на несъзнателната жертва на обгрижването на възрастна жена в „Май, декември“.

„Май, декември“ като цяло не се представи добре, получавайки само една номинация за сценариста Сами Бърч.

Хаосът около „Барби“ не спря с изключването на Грета Гъруиг от категорията за най-добър режисьор. Марго Роби не беше сред номинираните за главна женска, но колежката й Америка Ферера се оказа сред номинираните актриси за най-добра поддържаща роля.

Роби все пак получи една номинация за „Барби“ в качеството си на продуцент на филм, който ще се съревновава за водещата награда. 

Леонардо ди Каприо, който спечели първия си „Оскар“ за филма „Завръщането“ (2015), също се оказа сред изненадите в номинациите, след като беше изключен от категорията за най-добър актьор за изпълнението си в „Убийците на цветна луна“.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.