Разследват за измама инфлуенсърката Киара Ферани

0

Милиони италианци стават свидетели на рухването на един мит за феновете на модата

Най-популярната в света модна инфлуенсърка Киара Ферани вече се разследва официално за измама от магистратурата на Милано, съобщиха медиите на Апенините.

36-годишната италианка, която има 29,5 млн. последователи в инстаграм, е обект на съдебно разследване заради подвеждащи потребителите публикации в социалните мрежи. Чрез тях, както и с реклама на коледните сладкиши пандоро на фирмата „Балоко“, Ферани заблуждавала, че ако купят тройно по-скъпите продукти с нейния лик, правят дарение. То щяло да отиде за децата в болницата „Реджина Маргерита“ в Торино.

Печалбите от продажбите на скъпите сладкиши обаче не отишли за тях. По случая с рекламната кампания с Ферани за „Розова Коледа“ през 2022 г. се разследва и Алесандра Балоко, главен изпълнителен директор на едноименната компания производител. На 14 декември 2023 г. Италианската комисия за конкуренция санкционира фирмите на Киара с над 1 млн.евро за подвеждаща реклама.

Разследването започна в края на декември 2023 г.след оплаквания на Асоциацията на потребителите в 103 прокуратури в Италия. До вчера обаче Ферани и Балоко не бяха официално разследвани. На 8 януари Финансовата гвардия вписа имената на двете жени като разследвани за предполагаема измама. Според магистратите те съзнавали добре, че нямало да бъде извършена благотворителност с печалбите от сладкарските продукти „Розова Коледа“.

Единствено 50 хил.евро, и то още месеци преди началото на кампанията, били изпратени на децата в болницата от „Балоко“. Върху опаковките на сладкишите с етикета на Киара Ферани обаче имало надпис, че парите от тях ще идат при болните деца. Подобни подвеждащи публикации правела и Ферни в инстаграм. Така всички мислели,че тя участва директно в благотворителните акции, а в действителност била само рекламно лице срещу хонорар от над 1 млн.евро от „Балоко“.

В подкрепа на тезата на магистратите са и разменените съобщения в електронната поща между компанията производител и фирмите на инфлуенсърката. От тях се вижда как още преди началото на кампанията представителка на „Балоко“ пише, че ако продажбите бъдат представени като благотворителност, има риск да се превърнат в измамна реклама. „В действителност продажбите служат, за да се плати вашия висок хонорар“, писала служителка на „Балоко“ до фирмите на Ферани.

„Спокойна съм, защото винаги съм действала добросъвестно и съм сигурна, че това ще стане ясно от разследването“, коментира инфлуенсърката в съобщение до медиите.

По подобен механизъм с подвеждащи потребителите послания в социалните мрежи Ферани рекламирала и шоколадови великденски яйца „Долчи Прециози“,както и продажбата на кукли „Труди“. И при тях ставало въпрос за благотворителност с печалбите от продажбите. Магистратите вървят по следите и на тези кампании, но все още не е ясно дали инфлуенсърката ще бъде подведена за тях под съдебна отговорност.

Случаят с мнимата благотворителност на Киара Ферани предизвиква много полемики седмици наред в Италия. Милиони стават свидетели на рухването на един мит, какъвто беше за младите и за феновете на модата родената в Кремона преди 36 г.Ферани. Магазините, продаващи продукти с нейната марка в Милано и Рим, са празни въпреки започналите сезонни разпродажби. Надписи „Измамничка“ дори се появиха върху витрините в Рим. Няколко крупни компании вече се отказаха да спонсорират кампании с нея въпреки сключените споразумения. Самата Киара вече седмици не публикува нищо в социалните мрежи, където преди излагаше на показ живота на семейството си.

Подобно мълчание регистрира и съпругът й – известният рапър Федец. И двамата бяха сред най-желаните рекламни лица за всякакъв вид продукти и събития в шоубизнеса.
Все още не се знае как ще завърши съдебната одисея на Киара, но е ясно, че става въпрос за крах в доверието към нея на стотици хиляди италианци.

През 2022 г. фирмите на Ферани са регистрирали приходи от общо 28,7 млн.евро.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.