ШОК! Режисьорът на „Титаник“ знаел какво се е случило с екипажа на „Титан“

0

Нови шокиращи факти излизат около ужасяващия случай с фаталния край на подводницата „Титан“.

Холивудският режисьор Джеймс Камерън, който снима тоталния блокбъстър „Титаник“ от 1997 г., коментира пред Би Би Си какво се е случило с подводницата „Титан“ на OceanGate.

„Почувствах“ загубата ѝ „в костите си“, казва режисьорът, който има 33 спускания до останките на потъналия лайнер и поддържа връзки с дълбоководолази.

В неделя, когато подводницата изчезна, самият Камерън бил на кораб и научил за бедствието едва в понеделник.

Когато чул, че плавателният съд е изгубил едновременно навигацията и комуникацията си, веднага заподозрял катастрофа.

„Усещах в костите си какво се е случило. За да се повреди електрониката на подводницата, да се повреди комуникационната ѝ система и да се повреди транспондерът ѝ за проследяване едновременно – значи подводницата я няма“, коментира той.

„Веднага се свързах по телефона с някои от моите познати в общността на дълбоководното плаване. В рамките на около час имах следните факти. Те („Титан“) са били на етап спускане. Намирали са се на 3500 метра и са се насочвали към дъното на 3800 метра… Бяха изчезнали и комуникациите, и навигацията им – веднага казах, че не можеш да изгубиш комуникациите и навигацията едновременно без екстремно катастрофално събитие или високо, високоенергийно катастрофално събитие. И първото нещо, което ми хрумна, беше имплозия“, продължава режисьорът.

В четвъртък служител на американския флот заяви пред CBS News, че флотът е открил „акустична аномалия, съответстваща на имплозия“ малко след като „Титан“ е загубил контакт с наземния контрол. Информацията е била предадена на екипа на бреговата охрана на САЩ, който я е използвал, за да стесни радиуса на зоната за търсене.

„Знаех, че подводницата се намира точно под последната си известна дълбочина и позиция. Точно там я намериха“, продължи Джеймс Камерън.

Той допълни, че след като в четвъртък е бил пуснат в действие дистанционно управляем подводен апарат, издирвачите са я „намерили в рамките на часове, а вероятно и на минути“.

Камерън също така предположи, че има „ужасна ирония“ в загубата на „Титан“ и неговия екипаж, като я сравни със загубата на самия „Титаник“ през 1912 г.

„Сега имаме още едно корабокрушение, което, за съжаление, се основава на същите принципи на невнимание към предупрежденията, каза той. – OceanGate са били предупредени.“

По думите му в компанията OceanGate е имало хора, които са работили там и са напуснали, но не уточни защо.

По-нататък каза, че членове на общността на дълбоководните експерти преди време са изпратили писмо до OceanGate, в което пишело „вървите по пътя към катастрофа“.

Камерън не е първият, който изразява опасения за дейността на туристическата фирма.

В писмо, изпратено до OceanGate от Обществото за морски технологии (MTS) през март 2018 г. и получено от „Ню Йорк таймс“, се посочва, че „настоящият „експериментален“ подход, възприет от OceanGate… може да доведе до отрицателни резултати (от незначителни до катастрофални)“.

Съдебни документи на САЩ на свой ред показват, че бивш служител на OceanGate е предупредил за потенциални проблеми с безопасността на плавателния съд още през 2018 г.  Дейвид Лохридж, директор на морските операции на компанията, е изразил загриженост за това в доклад от инспекция.

Говорител на OceanGate отказва да коментира проблемите с безопасността, повдигнати от Локридж и MTS, посочва Би Би Си.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.